تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۹:۵۲
101 بازدید
کد خبر : 9504

روابط عمومی؛ کارآمدی، مردم داری

روابط عمومی؛ کارآمدی، مردم داری
صابر شفیعی؛ روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام
در دورانی که اطلاع رسانی در همۀ عرصه‌ها پیشتاز است، نمی‌توان نقش روابط عمومی را در پیشبرد اهداف یک نهاد یا سازمان، ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌ها و افزایش بهره وری از امکانات و نیروی انسانی نادیده گرفت.روابط عمومی تراز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ویژگی هایی دارد: شجاع است و متخصص؛ در ارتباط گیری با رسانه ها حرف اول را می زند، آن هم نه رسانه هائی گلچین شده، بلکه بر مبنای اعتمادی که به کار خود دارد همه را به یک چشم دیده و واهمه ای از انتقادات ندارد.پاسخگوئی را ذات فعالیت خود می داند و هنر مردم داری را به نحو احسن به منصۀ ظهور در می آورد. وظیفۀ اطلاع رسانی به منظور نقش‌آفرینی در تصمیم گیری و تصمیم سازی و ارائه اطلاعات به جامعه مخاطبان درون و بیرون از مجموعۀ خود را اولویت قرار داده تا نشان دهد روابط عمومی، بازوی توانمند مدیر در ارتباط با مردم و در خدمت مخاطبان برای انتقال مطالبات آنان به رأس دستگاه های دولتی و غیر دولتی است.روابط عمومی با چنین شاخصه هائی، کلید توسعه و رمز رشد یک سازمان و دستگاه است. شخصی که چنین مسئولیت خطیری را می پذیرد باور دارد که روابط عمومی شغل نیست، شوق است و دغدغه اش اجرای بهترین رویدادها ،اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مخاطبان است.در دنیای امروز که ارتباطات و تبادل اطلاعات با سرعتی شگفت‌ انگیز در حال گسترش است، اگر مدیران سازمانی می خواهند هنر مردم داری را تحقق بخشند، لازمۀ آن به کارگیری مدیران روابط عمومی کاردان، متخصص، بااخلاق و هنرمند در برقراری ارتباط با مخاطبان است. ایران عزیز ما نیازمند افرادی است که بتوانند در شرایط حساس کنونی ارتباط میان مردم و مدیران را حفظ و تحکیم نمایند و با نقش آفرینی شایستۀ خود پاسخگوی مطالبات آنان از نهادهای اجرائی کشور باشند.اصل لازم برای نائل شدن به این اهداف، بی شک حُسن رابطه، درک متقابل و توسعه تفاهم با یکدیگر و عموم مردم است تا روابط عمومی بتواند روایتگر اقدامات جهادی، دستاوردها و پیشرفت های دولت برای عموم مردم بوده و امید بخش و نشاط آفرین باشد.باور داریم روزی که شاهد ارتقای جایگاه روابط عمومی در کشور به عنوان مهم ترین بخش شناسائی، پیش بینی مسائل و شکل بخشیدن به رویدادها و آینده باشیم، دستیابی به قله های پیشرفت و توسعه میسر خواهد شد.همان‌ گونه که روابط عمومی‌ها، مدافع عملکرد و تلاش‌های سازمان خود هستند، باید در نقش انتقال‌ دهندۀ صریح و صادقانه انتقادات به‌ حق جامعه هدف به مدیران بالادستی نیز ایفای نقش کنند.از نگاه اینجانب، دفتر روابط عمومی در هر سازمان، باید نماینده‌ای تمام‌ عیار از خانۀ مطبوعات باشد؛ جائی که درِب آن به روی همۀ رسانه‌هائی که دغدغه حقوق مردم را دارند، باز باشد.۲۷ اردیبهشت ماه، روز روابط عمومی و ارتباطات بر فعالان این عرصه مبارک باد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.