تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
106 بازدید
کد خبر : 6867

رئیس کل دادگستری استان ایلام:

شرکت های بیمه ای ساز و کارهای بیمه را برای عموم مردم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنند

شرکت های بیمه ای ساز و کارهای بیمه را برای عموم مردم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنند
شرکت های بیمه ای باید حقوق شهروندی مراجعان را رعایت کنند و به مراجعه کنندگان خدمات و راهنمایی های لازم را ارائه دهند و اجرای ماده 39 را تسهیل کنند که منجر به تشکیل پرونده قضایی نشود،چون دغدغه مردم در این خصوص برای دستگاه قضایی حائز اهمیت است.
رئیس کل دادگستری استان ایلام در نشست مشترک شورای معاونین دادگستری استان با مدیران شرکت های بیمه ای اظهار داشت:شرکت های بیمه ای در زمان مراجعه مشتریان برای اخذ بیمه نامه باید شرایط بیمه و استفاده از آن و به ویژه ماده ۳۹ قانون بیمه را تشریح و اطلاع رسانی کنند.دکتر”عمران علی محمدی”افزود:بر اساس ماده ۳۹ قانون بیمه باید این مراحل انجام شود:اعلام خسارت ظرف دو ماه،ارائه اسناد و مدارک خسارت زیان دیده به شرکت بیمه ای،بازرس شرکت بیمه ای باید از محل حادثه به دقت بازدید کند،ارزیابی دقیق خسارت توسط کارشناسان شرکت بیمه ای صورت بگیرد،توافق شرکت بیمه با زیان دیده جهت تعیین میزان خسارت و یا این که معرفی به تعمیرگاه مورد تأیید و مجاز انجام گیرد که اگر توافق صورت نگیرد پس از آن باید به مراجع قضایی مراجعه کرد.وی تأکید کرد:شرکت های بیمه ای باید حقوق شهروندی مراجعان را رعایت کنند و به مراجعه کنندگان خدمات و راهنمایی های لازم را ارائه دهند و اجرای ماده ۳۹ را تسهیل کنند که منجر به تشکیل پرونده قضایی نشود،چون دغدغه مردم در این خصوص برای دستگاه قضایی حائز اهمیت است.در این نشست همچنین مدیران شرکت های بیمه ای استان به بیان نقطه نظرات و راهکارهای خود برای ارتقاء خدمات بیمه ای در سطح استان پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.