معاون فرمانداری شهرستان چرداول:
خانواده ها از همان دوران کودکی،فرزندان خود را با کتاب و مطالعه آشنا کنند

از فضای مجازی می توان در راستای ترويج فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد و نباید فضای مجازی را رقیب کتاب دانست بلکه فعالیت های مجازی را در محور کتاب و کتابخوانی قرار دهیم.
معاون فرمانداری شهرستان چرداول در جلسه انجمن کتابخانههای عمومی این شهرستان گفت:عوامل زیادی همچون خانواده، مدرسه، دانشگاه، مساجد و رسانه ها در توسعه کتاب و کتابخوانی تأثیر گذار هستند ولی پایه و اساس تعلیم و تربیت فرزندان و آشنا کردن آن ها با مطالعه و کتابخوانی،خانواده ها هستند که لازم است خانواده ها فرزندان خود را ازهمان دوران طفولیت و کودکی با کتاب آشنا سازند.”رسول نارنجی”در ادامه گفت:فرهنگ کتابخوانی،عاملی برای توسعه است و کتاب،یک وسیله مهم تفکر،رشد و تعالی انسان ها است و از گذشته ها تاکنون اهمیت مطالعه و کتابخوانی نزد علاقمندان علم و ادب شناختهشده است.نارنجی یادآور شد:با ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی میتوان به دستاوردهای تازه دست یافت و با فرهنگ پیشینبان و عقاید و افکار بزرگان آشنا شد و به تعالیم و سفارشهای دینی عمل نمود.معاون سیاسی امنیتی فرمانداری چرداول یادآور شد:از شاخصهای مهم توسعهیافتگی در جوامع،بالا بودن میزان مطالعه و کتابخوانی است،چنانکه در کشورهای توسعهیافته،مطالعه؛سرانه بالایی را به خود اختصاص میدهد.نارنجی،رشد و توسعه فضای مجازی در تمام کشورها و فراگیرشدن این ابزار در دست بشر،یک رویداد مهم در زمان فعلی دانست و گفت:از فضای مجازی می توان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد و نباید فضای مجازی را رقیب کتاب دانست بلکه فعالیت های مجازی را در محور کتاب و کتابخوانی قرار دهیم که با اینکار بتوانیم گامی در گسترش کتابخوانی برداریم.وی بر پرداخت سهم نیم درصد کتابخانههای عمومی توسط شهرداری ها،همکاری تمام دستگاه های فرهنگی برای گسترش کتابخوانی و جشنواره بزرگ رضوی،اجرای کلاس های طرح اوقات فراغت در کتابخانه های عمومی،معرفی یک رابط کتابخوانی توسط ادارات به کتابخانههای عمومی تاکید کرد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰